Waldorfpædagogik
Når barnet er begejstret og skabende kan indlæring og udvikling blive optimal. Derfor tager undervisningen i steinerskolen udgangspunkt i en kunstnerisk arbejdsform, der fremmer initiativ og skaberkraft hos barnet. Metoderne der bruges imødekommer barnet på dets forskellige udviklingstrin fra barndom over ungdom frem med voksenalderen.
I børnehaveårene lægges der vægt på at lade barnet udvikle sig gennem leg og efterligning.
I skoleårene frem mod puberteten støttes barnet personlige udvikling både fagligt og menneskeligt ved en tæt kontakt til klasselæreren.
I ungdomsårene har de unge mennesker evne til at udvikle selvstændig tænkning og ansvarsfølelse - eleverne udfordres og opmuntres her til at tilegne sig disse egenskaber for deres senere liv.
Waldorfpædagogikkens metoder vækker individualiteten, der bor i ethvert menneske. Samtidig hermed udvikles evner og viljeskraft.
Waldorfpædagogikken er åben for alle uafhængigt af social og religiøs baggrund og har vist sin levedygtighed fra uptown Manhattan til slumkvarterer i Johannesburg. Pædagogikken har også vist sig at være egnet som brobygning i multikulturelle sammenhænge.
Ibækvej 202 - 7100 Vejle - tlf.: 7583 7330 email: sanduko@mail.tele.dk